این مرحله میتواند ابزاری مناسب برای تعریف اهداف و ارزیابی فرآیندها باشد.
درباره ما
در دنیای پیچیده و در حال پیشرفت امروزی، موفقیت در عرصه های تجاری و بازرگانی، نیازمند مشاوره حرفه ای و مدیریت صحیح سازمانی و اقتصادی است. چالش هایی که در عرصه تجارت صورت میگیرد، نظریات و راهکارهای سریع و استراتژی های مناسب را می طلبد. هدف ما توسعه استراتژی های رقابتی، ارزیابی فرصتهای جدید بازار و تعیین قیمت های بهینه است. شرکت مطالعات و توسعه تجارت و صنعت ایرانیان به مدیران شرکتها در اتخاذ تصمیمات مبتنی بر دیدگاه های خلاقانه یاری میرساند و به سازمانها کمک میکند تا عملکرد مؤثری داشته و بر عملکرد مشتریان در فعالیتهای آتی تأثیرات مثبتی بگذارند. ارائه رویکردهای تغییرپذیر مبتنی بر نیاز مشتریان، مشاوره ابتدایی و پشتیبانی از طریق مدیریت پروژه و اجرای پروژه های بلندمدت از اهداف اصلی ما میباشد. به عبارتی آنچه را در ذهن پرورانده اید، با ما درمیان بگذارید تا شاهد نمود و تحقق آن باشید؛ خواه در مراحل اولیه برنامه ریزی تجاری، خواه درصدد معرفی تولیدات یا ارائه خدماتی به بازار جهانی باشید؛ مشاورین متخصص ما در خدمت شما خواهند بود.
ما نگرش اقتصادی و دورنمای جهانی را با تخصص و مهارت در بهینه سازی هزینه ها و تبیین استراتژی واحد تجاری درهم آمیخته و راهکارهایی ارائه میدهیم که نتایج سودمندي به دنبال خواهند داشت. هدف ما انتقال نتایج عملی به مشتریان که منافع مالی قابل توجهی را نیز به دنبال دارند، میباشد.
رسالت ما
رسالت ما ایجاد و ارائه راه حل های مفید مبتنی بر تجارت و فن آوری متناسب با آنچه شما میخواهید، میباشد. این شرکت، راهکارهای لازم برای پیشرفت سازمانی و بهبود عملکرد را در اختیار شما قرار میدهد. ما به شما توانایی لازم برای تطبیق با بازار در حال تغییر را میدهیم. تشریک مساعی، لازمه پیشرفت در عرصه های تجاری است و متخصصین ما با به کارگرفتن منابع انسانی مورد نیاز و تشکیل تیمهای منسجم، شما را به جایگاه مطلوبی در بازار میرسانند. به این رویکرد، تجربه کسب و کار اشتراکی اطلاق میشود که ماحصل آن ایجاد روابط حرفه ای و تجاری مستحکم و سودآور است.
مشاوره استراتژی رشد
این شرکت با ارائه مفاهیم صحیحی از زنجیره ارزش، نیروهای بازار، دورنمای رقابتی و کشش بازار، زمینه های رشد را برای سازمان ها فراهم می آورد؛ همچنين شما را در ارزیابی شرایط فعلی بازار و میزان تقاضای محصولاتتان در بازارهای بالقوه یاری میدهد. ما برپایه تحقیقات اولیه و ثانویه در خصوص زنجیره ارزش شامل مشتریان، عرضه کنندگان و رقبا، دیدگاه های استراتژیک خود و روشهای دستیابی به رشد پایدار در بازارهای بالقوه را در اختیارتان قرار می دهیم. خدماتی که این شرکت ارائه میدهد در موارد زیر سودمند خواهد بود:
تحلیل و نمایش فرصت ها
به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد بازارهایی که بهترین فرصتها را در اختیار شرکتها و سازمانها قرار میدهد، کاری دشوار است. خدماتی که این شرکت در زمینه تحلیل و نمایش فرصتها ارائه میدهد، عوامل زیادی چون نیازهای کاربردی، هزینه تغییر تولید کنندگان، شرایط پردازش، اندازه بازار، پتانسیل بازار و رقابت را مدّ نظر قرار میدهد. علاوه بر این ارزیابی گرایش هایی که موجب به دست آوردن یا از دست دادن فرصتهای بازار بالقوه میشوند، از دیگر خدمات این شرکت است. ما الگوهای اختصاصی و ابزاری برای ارزیابی بازار ارائه میدهیم که در فرآیندهای اولویت بندی، ارزیابی و نمایش فرصت ها مورد استفاده قرار میگیرند.
مراحل ارزیابی فرصتها در این شرکت به صورت ذیل میباشد:
متخصصین ما با ارائه خدمات مشاوره ای به مشتریان، دورنمای بی طرفانه ای به آنها ارائه میدهند که به وسیله آن می توانند از موانع موجود در بهره برداری بهینه از فرصتها رهایی یابند. مشتریان با این دورنما و با دیدگاهی متفاوت، خواهند توانست محصولات و سیستم های تکنولوژیک مطلوبتری داشته باشند. شناسایی فرصت ها نیازمند نیروی متخصص ویژه و دانش جامع از بازار است و متخصصین ما در معرفي فرصت ها به شرکت ها، تحلیل های ذیل را انجام میدهند:
به طور کلی متخصصین مشاوره بازاریابی این شرکت، به سازمان ها و شرکت ها در تعریف و اتخاذ استراتژی ها، پیشبرد طرحهای جامع بازاریابی، مدیریت بازاریابی و اجرايی نمودن طرح ها یاری میرسانند:
مشاورین بازاریابی ما با خدمات زیر به شما در فروش بهتر محصولاتتان یاری می دهند:
فرآیند مشاورۀ بازاریابی این شرکت با یکپارچه نمودن تخصص، استعدادها و نظم کاری، تکمیل پروژه های بازاریابی شما را تضمین میکند.
مشاوره اقتصادی
این شرکت به سازمان ها، مؤسسات و شرکت های مختلف کمک میکند تا با مشکلات و چالش های اقتصادی و مهمی که پیش رو دارند به نحوی حرفه ای مواجه شوند. کادر مشاوره اقتصادی ما در زمینه های مختلفی چون اقتصاد، امور مالی و حسابداری خدمات مشاوره ارائه می دهد.
خدماتی که این شرکت در زمینه مشاوره اقتصادی ارائه می دهد به شرح ذیل می باشد:
مدیریت مالی
این شرکت، خدمات ویژه ای در زمینه های مختلف از ارزیابی عملکرد تا شناسایی ریسک تجاری، افزایش و بهبود چرخه درآمد، ارائه می دهد. تیم مشاوره مدیریت مالی ما به سازمان های مختلف خصوصی و غیر خصوصی کمک میکند تا به طور یکپارچه عمل کند، گردش وجوه را بهبود بخشد، زیربنای مالی خود را بهینه سازی کند، عملکرد تجاری خود را ارزیابی نموده و آن را مدیریت کند و خدمات پشتیبانی خود را اصلاح نمایند. کادر متخصصین این شرکت، گروهی متشکل از افرادی است که مهارت های ویژه در زمینه کمک رسانی به سازمانها در اتخاذ تصمیمات مناسب استراتژیک، عملیاتی و تاکتیکی را دارا می باشند.
مشتریان ما میتوانند از زیرساخت های یکپارچه ای که ارائه می دهیم در جهت به کارگیری صحیح دارایی های فکری خود در تجارت بهره مند شوند. مشاورین ما اطلاعات لازم جهت تسهیل فرآیند تصمیم گیری در سازمان ها، تجزیه و تحلیل داده ها و فرآیند های زنجیره عرضه را در اختیارتان قرار می دهند. ابزارهای تفکر تجاری جدیدی که ارائه می دهیم، در مراحل مختلف تجارت از جمله تخصیص بودجه، برنامه ریزی، پیش بینی، سوددهی و اتخاذ تصمیمات کارآمد به سازمان ها یاری رسانده و اطلاعات دقیقی در این زمینه ها فراهم می آورند.
خدمات عمده ای که این شرکت در زمینه مدیریت مالی ارائه میدهد، به شرح ذیل می باشد:
مدیریت استراتژیک
استراتژی
مدیریت استراتژی، فرآیندی است که در همه زمان ها و تمامی سازمان ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و همواره طرح و برنامه ای کارآمد برای پیشبرد صحیح آن مورد نیاز بوده است؛ به عبارتی میتوان اذعان نمود، مدیریت استراتژیک برای کنترل تغییر مداوم فرآیندهای رشد، عاملی ضروری به شمار میرود. این شرکت در راستای به کارگیری یک طرح استراتژیک كارآمد و به موفقيت رساندن يك استراتژي از ابزارهاي مختلفي استفاده میکند. يكي از مواردی که مشاورین ما مدّ نظر قرار می دهند، رويكرد ويژه به برنامه ريزي و اجراي استراتژي است. رويكردهاي زيادي براي اجرا و برنامه ريزي استراتژي وجود دارد كه انتخاب آنها به نياز سازمان ها بستگي دارد. اين شركت از رويكردي منحصربه فرد براي شناساندن و ارائه خدمات مديريت استراتژيك به سازمان ها استفاده مي كند. این رویکرد در شکل زیر خلاصه وار بیان شده است:
مرحله آماده سازی این رویکرد شامل قراردادهای مشاوره استراتژیک است. در این مرحله، سهام داران اصلی گرد هم آمده و مذاکراتی برای درک عملکرد فعلی شرکت و اهداف بلند مدت آن صورت می گیرد. با آغاز فرآیند برنامه ریزی استراتژیک، مشاوره لازم در زمینه تدوین استراتژی های کارآمد به سازمان ارائه می شود. بسیاری از گزینه های استراتژیک مورد بررسی قرار می گیرد و در پایان طرح تأیید شده با حمایت این شرکت به مرحله اجرا گذاشته می شود؛ به طورکلی: